Jednymi z najstarszych narzędzi piśmiennictwa są pióra wieczne, a pierwsze ich ślady odnaleziono już w grobowcu Tutenchamona.
Początkowo było trzcinowa rurka, która była zaostrzona z jednej strony, oprawka była miedziana, znaleziono również atrament używany w pierwszych piórach. W późniejszych czasach spopularyzowały się pióra gęsie, również maczane w atramencie. Jednym z pomysłodawców pióra z własnym zapasem atramentu był Leonardo Da Vinci. Z czasem pióra unowocześniano, aż uzyskały one dzisiejszy wygląd.
Praktyczne gadżety jak długopisy reklamowe z pewnością ucieszą klientów
W piórze wiecznym atrament płynny dzięki grawitacji spływa w dół, przez stalówkę i trafia na kartkę papieru, po której ją przesuwamy. Obecnie pióra są powoli wypierane przez długopis, który jest łatwiejszy w użyciu, nie brudzi, jak również jest o wiele tańszy w zakupie i eksploatacji. Jednak pióro pozostało jako oznaka prestiżu, często pióro jest drogim prezentem. Najdroższe pióra wykonane są ze złota, co sprawia, że używają ich tylko najbogatsi. Podpisywanie ważnych umów biznesowych, najczęściej odbywa się za pomocą pióra. Widzimy również, że użytkownikami piór są profesorowie na uczelniach, wie o tym każdy student, który brał wpis do indeksu. Natomiast wiele firm wybiera długopis reklamowy z nadrukiem logo do promowania swoich usług czy produktów.
Długopisy są praktycznym upominkiem, który wielu klientów z pewnością doceni. Właściwie każdego dnia korzystamy z materiałów piśmienniczych, a posiadając przy sobie długopis reklamowy mamy zawsze pod ręką narzędzie do pisania, które może przydać się w najmniej oczekiwanym momencie. Wiele firm jako materiał reklamowy wybiera właśnie długopisy, które mogą zawierać logo czy określone hasło firmowe, klienci łatwo mogą je przechowywać w torebce, kieszeni czy szufladzie biurka i sięgać po niego w razie potrzeby.
Coraz więcej firm decyduje się na długopisy reklamowe jako formę promocji i rozdaje je swoim klientom oraz pracownikom. Z pewnością taki praktyczny gadżet będzie się cieszył uznaniem konsumentów i zapewni większą rozpoznawalność marki.