Motoryzacja

Jak skutecznie chronić samochód przed korozją

Każdego dnia powłoka lakiernicza oraz blacharska samochodu jest narażona na wiele różnych uszkodzeń.

W wyniku różnych sytuacji mogą powstawać wgniecenia, zarysowania oraz inne zniszczenia, które wpływają negatywnie na estetykę, wartość i stan samochodu. Jednym z największych zagrożeń dla samochodowej blacharki i lakieru jest korozja. Przejawia się ona w formie łagodnej, a później silnej rdzy, która kawałek po kawałku doprowadza do degradacji i zniszczenia elementów blaszanych. Silnie zardzewiałe auta nadają się już tylko na złom, dlatego warto je chronić przed takim problemem.

Jak skutecznie chronić samochód przed korozją

Metody walki z niechcianą korozją

Podstawowym sposobem na walkę z korozją jest regularne mycie i dokładne suszenie pojazdu we wszystkich jego zakamarkach. W ten sposób z powierzchni auta zostaną zmyte i wysuszone różnego rodzaju środki chemiczne, sól drogowa, woda oraz inne substancje i zanieczyszczenia sprzyjające rozwojowi niechcianej korozji. Dobrym pomysłem jest również woskowanie czy też stosowanie specjalnych powłok lakierniczych chroniących auto przed korozją oraz zarysowaniami, odpryskami i innymi drobnymi uszkodzeniami mechanicznymi.

Warto dodać, że na rynku istnieją różnego rodzaju preparaty, które można nakładać razem z woskiem na zewnętrzną warstwę lakieru. Ich zadaniem jest zapewnienie całej powłoce dodatkowej warstwy ochronnej, która skutecznie przeciwdziała rozwojowi korozji. Preparaty takie dobrze przylegają do powierzchni auta i trudno się zmywają, a ich odporność na powstawanie niechcianej rdzy jest bardzo wysoka. Nic więc dziwnego, że są one stosowane przez wielu użytkowników prywatnych oraz warsztaty blacharsko-lakiernicze.

Godne polecenia są wysokiej jakości produkty marki dinitrol. Są to różnego rodzaju preparaty uszczelniające oraz produkty umożliwiające tworzenie specjalistycznych powłok chroniących przed korozją. Charakteryzują się one długotrwałym działaniem. Dzięki temu samochód dłużej prezentuje się atrakcyjnie i nie jest podatny na działanie wielu czynników generujących rdzę.

Back To Top